آموزش های مورد علاقه من

  • ۰
  • ۰

لکچر(lecture) انگلیسی چیست؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، lecture یک روش آموزشی رایج است که در آن مربی اطلاعات را به صورت شفاهی منتقل می‌کند.

هدف از لکچر معرفی موضوعات جدید، تأکید مجدد بر نکات اصلی یک درس و خلاصه‌سازی و مرور ایده‌ها استفاده شود. لکچر (lecture) شکل غیرفعال یادگیری است و معلم باید برنامه‌ریزی کند که چرا و چه موضوعی را قصد دارد از طریق ارائه lecture به دانش‌آموزان بیاموزد.

همچنین لکچر می‌تواند با سایر روش‌های آموزشی ترکیب شده تا اطلاعات را به طور مؤثرتر منتقل کند.

انواع لکچر انگلیسی:

لکچر(lecture) انگلیسی دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

  • لکچر بصری یا چند رسانه‌ای
  • لکچر غیررسمی
  • لکچر نیمه رسمی
  • لکچر رسمی
  • لکچر بدون استفاده از تکنولوژی
  • لکچرگچ و گفتگو

*** لکچر (lecture) بصری یا چند رسانه‌ای: در این نوع لکچر طیف گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک‌های سخنرانی صوتی و تصویری مانند چارت‌ها، پاورپوینت یا پرزی برای ارائه اطلاعات در کلاس‌های درس و جلسات وجود دارد. استفاده از ابزارهای سمعی و بصری می‌تواند درک جامعی از مفاهیم کلیدی ارائه داده و تعامل بین معلمان و دانش‌آموزان را تقویت کند.

*** لکچر (lecture) غیررسمی: این نوع لکچر مشارکت فعال دانش‌آموزان را از طریق پرسش و پاسخ فراهم می‌کند. در طول ارائه لکچر مربی به طور مکرر مکث می‌کند و از دانش‌آموزان می‌خواهد که مطالب خود را بخوانند و در پایان نظرات خود را بیان کنند.

از آنجایی که یادگیری در فضایی مشارکتی انجام می‌گیرد، این نوع لکچر یک فرآیند ارتباطی دو طرفه مؤثر بوجود می‌آورد که درک بهتر سخنرانی را تقویت می‌کند.

*** لکچر (lecture) نیمه رسمی: در این نوع که رایج‌ترین نوع ارائه است، مانند یک لکچر رسمی، مربی مجموعه‌ای از اتفاقات، حقایق یا اصول را ارائه می‌دهد، مشکلی را بررسی می‌کند و یا روابط را توضیح می‌دهد.

اگرچه این نوع لکچر شباهت زیادی با لکچر رسمی دارد، اما با آن متفاوت است و دانش آموزان نقش فعالی در حین و بعد از ارائه داشته و می‌توانند سؤالات خود را بپرسند.

*** لکچر (lecture) رسمی: در این نوع مرسوم‌ از ارائه لکچر، طی ارتباطی یک طرفه، معلم نقش فعال را ایفا کرده و دانش‌آموزان منفعل می‌مانند.

البته همین ویژگی، لکچر رسمی را برای ارائه اطلاعات به تعداد زیاد مخاطبان مناسب کرده و معمولا در آموزش عالی رایج است. در این نوع لکچر، ارائه‌دهنده موضوع مربی با تجربه بوده که در مورد موضوعی که از قبل تعیین شده است، صحبت می‌کند و همه نکات را توضیح می‌دهد.

در یک لکچر (lecture) رسمی برای حفظ بهتر اطلاعات، مربیان اغلب از مثال‌های عملی و تحقیقات اخیر برای کمک به دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. اما اشکال اصلی این روش این است که برای تعامل و مشارکت فعال دانشجویی فرصت محدودی وجود دارد.

مرکز نوآوری آموزشی دانشگاه مینه‌سوتا دو نوع دیگر از لکچر (lecture) را بر اساس رسانه متمایز می‌کند: لکچر بدون استفاده از تکنولوژی و لکچرگچ و گفتگو.

در «لکچر بدون استفاده از تکنولوژی » که در سال 2012 توسط Jose Bowen  پایه‌گذاری شد، مربیان از هیچ نوع تکنولوژی در کلاس استفاده نمی‌کنند. به گفته ABowen، “تدریس مستقیم” یادگیری را بهبود می‌بخشد.

در مدل «لکچر گچ و گفتگو» مدرس با استفاده از یک رسانه تصویری مانند تخته سیاه، تخته سفید یا تخته هوشمند، یادداشت‌های زنده در مورد موضوع را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

 

 

در مقاله لکچر(lecture) انگلیسی: راهنمای نوشتن لکچر و ارائه آن قصد داریم ابتدا شما را با صفر تا صد نوشتن یک لکچر خوب از جمله انتخاب موضوع لکچر و ساختار آن آشنا کنیم. سپس به ذکر نکات مهم در مورد نوشتن لکچر (lecture) و ارائه آن پرداخته و در نهایت چند لکچر انگلیسی با ترجمه فارسی به عنوان نمونه در انتهای مقاله برای شما قرار داده‌ایم.

 

منبع: tatschool.ir/writing-lecture/

  • ۰۳/۰۱/۲۵
  • علی احمد پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی